گزارش فعالیت های چند وقت اخیر تیم مشاوره آموزش و تحقیق خویه
فهرست مطالب
- · توزیع و فروش مویرگی................................................................................................3
- · مزایای اصلی توزیع مویرگی..........................................................................................
- · ساز و کارهای مکانیزم فروش مویرگی........................................................................
- · نمونههای عملی طرح.....................................................................................................
- · ویژگیهای هدف گذاری خوب در یک سازمان فروش ...............................................
- · ارزیابی عملکرد کارکنان واحد فروش......................................................................
- · نمودار جنگ(ویزیتوری).........................................................................................
- · نمودار همکار .........................................................................................................
- · نمودار بیداری.......................................................................................................
- · نمودار جنگ(شعبهها).......................................................................................
- · جدول امتیازی......................................................................................................
- · بورد امتیازی(Score Board)......................................................................................
تصمیم دربارهی کانال توزیع و فروش کالا از جمله مهمترین تصمیماتی است که فرا روی مدیران قرار دارد؛ زیرا تصمیم درباره توزیع کالا بر دیگر تصمیمهای بازاریابی تأثیری مستقیم میگذارد. نبض یک شرکت در دست توزیع و فروش آن است اما با همهی این شرایط بیشتر شرکتها به کانلهای توزیع کالاهای خود توجه کافی ندارند و این امر در بیشتر مواقع عواقب زیانباری برای آنها به دنبال دارد و در مقابل، بسیاری از شرکتهای پخش با استفاده از سیستمهای توزیع خلاق، به مزیت رقابتی دست یافتهاند.
توزیع و فروش مویرگی
توزیع و فروش مویرگی، رساندن محصول در زمان و مکان مناسب به مشتریان هدف است. توزیع یکی از ارکان اساسی بازاریابی است که به همراه دیگر عوامل، همچون محصول، قیمت و ارتباطات برای متقاعد ساختن مشتریان به کار گرفته میشود . توزیع مؤثر میتواد مزیت یک بنگاه اقتصادی نسبت به رقبای خویش باشد.
یک سیستم توزیع باید 5 وظیفهی اصلی را انجام دهد:
1- ذخیره سازی و انبار کالا برای توزیع
2- دریافت سفارش از مشتریان
3- تحویل کالا به مشتریان
4- وصول مطالبات
کنترل و دریافت اطلاعات از بازار
جزوه آموزشی دوره بازاریابی
مدرس : علی خویه
فهرست مطالب صفحه
تعاریف
بخش بندی بازار
منافع بخش بندی
مبنای بخش بندی بازارهای مصرفی
مبنای بخش بندی در بازارهای صنعتی
فرایند بخش بندی بازار
فرایند تحقیقات بازاریابی
آمیخته بازاریابی
محصول
چرخه عمر محصول
طول و عرض و عمق محصول
علائم تجاری، مارک تجاری و نام تجاری، لوگو
استراتژی های تعیین علامت تجاری
بسته بندی
مشتریان
قیمت
کانالهای توزیع
آگهی و تبلیغات
روابط عمومی
پیشبرد فروش
فروش شخصی
بازاریابی مستقیم و بازاریابی الکترونیکی
تعاریف :
بازارگردانی یعنی درک ویژگی های بازار (بازارشناسی) و شناخت دقیق نیازها و خواسته های مشتریان از طریق تحقیقات بازاریابی (بازارسنجی) برای برنامه ریزی جهت یافتن بازار (بازاریابی) و انتخاب برخی از این بازارها بعنوان بازار هدف (از طریق بازارشکنی) و ارائه محصول به مشتریان آن بازار (مشتری محوری که در ترکیبی جامع تر بازارگرایی را در خود می بیند) به نحوی که بتواند با تبلیغات مناسب (بازارگرمی) و بررسی تحولات جهانی (بازارگردی) نسبت به رقبا ارزش بیشتری به مشتریان فعلی و تازه ساخته (بازارسازی) ارائه کند و از این طریق در بلند مدت با هدایت بازار (بازارداری) برای شرکت سود آوری را به ارمغان آورد. اما همه بازاریابی آن چیزی نیست که گفته شد، حتما منتظر تغییر در این تعریف باشید.
تعدد تعاریف بازاریابی، به تعدد فلسفه های بازاریابی برمی گردد. فلسفه های بازاریابی عبارتند از:
فلسفه تولید: در این فلسفه فرض بر آن است که مشتریان آن چیزی را می خرند که ما می گوئیم. این فلسفه از قدیمی ترین فلسفه هایی است که عمدتا در دهه 50 میلادی قابل دفاع بود. یادمان نرود که شرکتهای داخلی ما هنوز در دهه 50 زندگی می کنند. برخی معتقدند دلایلی همچون فزونی میزان تقاضا از عرضه و یا زمانی که رقابتی در یک جامعه وجود نداشته باشد، مشتریان تنوع گرا نباشند و کالاهای کم هزینه تر را بیشتر ترجیح دهند، باعث شکل گیری این فلسفه شده است.