مشاور و مدرس بازاریابی فروش و برند- مشاوره مدیریت-مدرس مذاکره CRM

آموزش و مشاوره بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندینگ،مدیریت،

مشاور و مدرس بازاریابی فروش و برند- مشاوره مدیریت-مدرس مذاکره CRM

آموزش و مشاوره بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندینگ،مدیریت،

مشاور و مدرس بازاریابی فروش و برند- مشاوره مدیریت-مدرس مذاکره CRM

درباره ما

بخش اول : معرفی مدیر عامل
دکتر علی خویه
مدرس دانشگاه،
دارای بیش از ۱۸سال تجربه اجرایی و حرفه ای از فروشندگی و ویزیتوری تا مدیریت
مولف و مترجم ۱۲ کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی
عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،
دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفرساعت دوره و کارگاه های آموزشی و کاربردی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی
دارای سابقه همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی،
مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر و شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی
ارایه دهنده بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی
سخنران بیش از صدها سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار
مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما،
عضو هیات تحریریه نشریات مختلف
دارای تجربه فروش، تبلیغات و بازاریابی از دوران کودکی در مغازه پدرش

در حوزه های زیر:
o دوره اصول بازاریابی و مدیریت بازار و دروس مرتبط و …
o دوره استراتژیهای بازاریابی و دروس مرتبط و …
o دوره مدیریت خلاقیت و نو آوری و دروس مرتبط و …
o دوره قیمت گذاری و اصول قیمت گذاری و دروس مرتبط و …
o دوره مهندسی فروش و فروش حضوری و دروس مرتبط و …
o دوره مدیریت امور فروش و فروشندگی حرفه ای و دروس مرتبط و …
o دوره اصول و مبانی تدوین طرح کسب و کار (Business Plan) و دروس مرتبط و …
o دوره ارتباطات یکپارچه بازاریابی (IMC) و دروس مرتبط و …
o دوره طراحی و تدوین طرح بازاریابی (Marketing Plan) و دروس مرتبط و …
o دوره تکنیکهای فرصت یابی در بازار و دروس مرتبط و …
o دوره مدیریت برند و دروس مرتبط و …
o دوره اصول و فنون تبلیغات تجاری و دروس مرتبط و …
o دوره مدیریت تبلیغات اینترنتی و دروس مرتبط و …
o دوره مدیریت ارتباط با مشتری (crm) و دروس مرتبط و …
o دوره اصول و فنون مذاکره و دروس مرتبط و …
o و …
سوابق پژوهش، اجرا، مشاوره و آموزش علی خویه ( www.gmas.ir )
ریاست انجمن مشاوره مدیریت بازاریابی
ریاست انجمن مهندسی فروش
ریاست انجمن برند
تماس با مدیر برنامه ها:
۰۹۱۲۳۹۹۸۰۲۷
تلفن دفتر ۲۶۷۱۱۲۷۱
شماره همراه استاد علی خویه:
۰۹۱۲۲۹۹۱۶۰۸
صفحه اینستاگرام
instageram.com/khooyeh.ir


بازاریابی مدرن اصول و فنون مذاکره مشاور بازاریابی تحقیقات بازاریابی مشاوره مدیریت  وفادارسازی مشتریان منابع انسانی مشاوره ایزو مشاوره برند مشاوره قیمت گذاری افزایش فروش تجارت بین الملل مهندسی فروش مشاور فروشگاه مشاور برند مشاور مدیرعامل آکادمی تریز بازاریابی مویرگی دوره آموزشی بازاریابی و فروش دوره ی آموزشی مدیریت ارتباط با مشتری دوره آموزشی مهندسی فروش دوره های آموزشی بازاریابی و فروش خلاقیت و تریز دوره فروشگاه ها
  • اقتصاد
  • بازاریابی
  • بازاریابی فروشگاه های زنجیره ای
  • برندینگ
  • پخش و توزیع مویرگی
  • تجارت
  • دسته‌بندی نشده
  • دوره های آموزشی
  • راه های افزایش فروش
  • سمینار، همایش، کنفرانس
  • علی خویه
  • فروشگاه
  • کارگاه های و دوره های آموزشی
  • کتاب
  • کتاب های علی خویه
  • محصولات
  • مدیریت
  • مذاکره
  • مشتری مداری و CRM
  • مهندس علی خویه
  • کانال بازاریابی کانال بازاریابی

    تبلیغات
    دوره های آموزشی، سمینارها و همایش های بازاریابی، افزایش فروش

    مشاور فروش

    مشاور فروش

    مشاور فروش

    مشاور فروش
    http://negotiation.blog.ir/
    آموزش مذاکره - تکنیک های مذاکره - فنون مذاکره

    http://khooyeh.com/
    آموزش بازاریابی - دوره های آموزشی بازاریابی فروش تبلیغات مذاکره برندینگ

    http://brandengineering.blog.ir/
    مدیریت برند برندسازی نام نشان تجاری مدیریت نام و نشان تجاری سبک های برندسازی

    http://saleschool.blogfa.com/
    آموزش فروش تکنیک های افزایش فروش مدرسه فروش

    تست های درس بازاریابی همراه با پاسخ های تشریحی دکتر علی خویه

    دکتر علی خویه مدرس و مشاور بازاریابی فروش و برند | شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۰۸ ب.ظ

    تست های درس بازاریابی همراه با پاسخ های تشریحی

    دکتر علی خویه

    khooyeh.ir

    1. 1.        بازارسنجی یعنی: 

    R   تحلیل موقعیت بازار با توجه به آنچه بودیم و داشتیم، و آنچه هستیم و داریم، و آنچه باید داشته باشیم. 

    ۲)  تلاشی نظام مند برای گردآوری، ضبط و ثبت اطلاعات مربوط به همه اجزای تشکیل دهنده نظام بازار است. 

    ۳)  جستجو برای یافتن مناسب ترین بازار و بخش هایی که سازمان می تواند در آنجا به صورت مفیدتر و مؤثر حضور یابد. 

    ۴)  نفوذ در بازار و معرفی و شناساندن سازمان و محصولات و خدمات آن با استفاده از عوامل قابل کنترل بازاریابی (4P)  

    »بازارسنجی« یعنی تحلیل موقعیت بازار با توجه به آنچه بودیم و داشتیم، آنچه هستیم و داریم و آنچه باید داشته باشیم.

    »بازارسنجی، جهت دهنده ح رکت های سازمان در بازار آینده است« 

     

    1. 2.        به طور کلی و به عبارتی ساده تر، مدیر یت بازار یابی را با کدام یک از واژه های ز یر می توان توصیف کرد؟ 

             ۱)  مدیریت فروش           ۲)  مدیریت تبلیغات                    R  مدیریت تقاضا                      ۴)  مدیریت توزیع 

    مردم معمولاً  وظیفه اولیه »مدیر بازاریابی« را ایجاد تقاضا برای محصولات سازمان می دانند. اما این، فقط یکی از وظایف گوناگونی است که مدیر بازاریابی عهده دار است. مدیر بازاریابی، وظیفه منظم کردن سطح تقاضا و زمان بندی آن، و ارائه مشخصات تقاضا برای دستیابی به اهداف سازمان را نیز عهده دار است. به بیان ساده تر، مدیریت بازاریابی (Management Marketing) همان مدیریت تقاضا (Demand Marketing) است. 

     

    1. 3.        هنگامی که تقاضا ………… است، وظیفه بازار یابی ………… تقاضا است.  

             ۱)  بیش از حد، تخریب    ۲)  منفی، پرورش                        R  فصلی، تعدیل                      ۴)  پنهان، تضعیف 

     

     

     

    نام رسمی 

    وظیفه بازار یابی 

    نوع تقاضا 

    بازار یابی تبدیلی 

    تبدیل تقاضا 

    تقاضا منفی 

    بازار یابی ترغیبی (انگیزشی) 

    ایجاد تقاضا 

    نبودن تقاضا 

    بازار یابی پرورشی (آشکار کننده) 

    پرورش تقاضا 

    تقاضای پنهان 

    بازار یابی احیایی (دوباره) 

    احیا و تجدید تقاضا 

    تقاضای تنزلی 

    بازار یابی تعدیلی 

    تعدیل تقاضا 

    تقاضای فصلی 

    بازار یابی محافظتی 

    حفظ تقاضا 

    تقاضای کامل 

    بازار یابی تضعیفی (وارونه) 

    تضعیف تقاضا 

    تقاضای بیش از حد 

    بازار یابی مقابله ای 

    تخر یب تقاضا 

    تقاضای ناسالم 

    ۱

    1. 4.        تقاضای منفی وضعیتی است که در آن:                

    ۱)  مردم نسبت به محصولات و خدمات بی اعتنا و بی توجه هستند. 

    R   تقریباً بیش تر بخش های بازار بالقوه به محصولات و خدمات تمایل ندارند. 

    ۳)  عده زیادی از مردم نیاز شدید مشترکی به محصولات یا خدماتی دارند که فعلاً وجود ندارد. 

    ۴)  تقاضا برای محصول یا خدمتی کم تر از سطح قبلی است و کاهش بیش تر آن نیز پیش بینی می شود. 

    »تقاضای منفی« وضعیتی است که در آن تقر یباً بیش تر بخش های مهم بازار بالقوه، به محصول یا خدمتی تمایل ندارند، یعنی نسبت به کالایی بی میلی نشان می دهند، و برای اجتناب از آن حتی حاضرند مبلغی هم پرداخت کنند. به طور مثال خدمت نظام وظیفه نیز برای گروهی از جوانان دارای تقاضای منفی است. بعضی از شهرها و مناطق محروم کشور نیز برای متخصصان، تقاضای منفی تلقی می شود. مدیر بازار یابی در مواجهه با تقاضای منفی است، به ویژه اگر عرضه مثبت باشد، وظیفه دارد سطح تقاضا را با طرح ها و برنامه های خود افزایش دهد و آن را از حالت منفی به مثبت، و سرانجام با عرضه برابر کند. این وظیفه را »بازار یابی تبدیلی« می نامند. 

     

    1. 5.        کدام گرایش بازاریابی به  »نزدی کبینی« در بازار یابی منجر م یشود؟                 

    R   کالا                              ۲)  فروش                                   ۳)  بازاریابی                                                ۴)  تولید 

    فلسفه محصول (کالا) ممکن است به بیماری »نزدیک بینی بازار یابی« منجر شود. 

     

    1. 6.        بر اساس فلسفه………… مشتر یان کالای یک شرکت را نخواهند خر ید، مگر این که شرکت آن را تبلیغ و ترویج کند. 

             ۱)  کالا                          ۲)  بازاریابی                              ۳)  بازاریابی اجتماعی                 R  فروش 

    در فلسفه فروش فرض بر این است که مشتریان مقدار کافی از محصولات ش رکت را نخواهند خریـد، مگـر آنکـه بـرای فـروش و تبلیغـات و ترفیعـات فعالیت های چشم گیری صورت پذیرد.

     

    1. 7.        کانون توجه در فلسفه فروش و فلسفه بازار یابی به ترتیب عبارتند از: 

            ۱)  نیاز مشتری  -   کالاهای موجود                  R  کالاهای موجود  -   نیاز مشتری 

            ۳)  کارخانه  -   نیاز                                        ۴)  سودآوری از طریق حجم فروش   -   سودآوری با تأمین رضایت مشتری 

                    

    ۲

    1. 8.        کدام گزینه جزء انتظارات یک جامعه از سیستم بازار یابی نیست؟                           

            ۱)  به حداکثر رساندن سطح کیفیت زندگی                         ۲)  به حداکثر رساندن مصرف  

    R   به حداکثر رساندن منافع شرکت      ۴)  به حداکثر رساندن حق انتخاب  پایه های گرایش بازار یابی چهار عامل است که عبارتند از:

    )    خر یدارگرایی: علت وجودی سازمان، ارضای خواسته های مشتر یان هدف است. وظیفه بازار یابی در کوتاه مدت، انطباق نیاز خر یداران با محصولات موجود؛ و در بلندمدت، انطباق محصولات با نیاز خر یداران است. خر یدار در رأس نمودار سازمانی است.

    )    نگرش سیستمی: سازمان باید به تصمیم گی ری با نظر سیستمی بنگرد. تمام امکانات در سطح سازمان باید هم سو با یک هدف هماهنگ باشند. نگرش سیستمی، مدیریت بر هم سویی پرسنل، بخش ها و قسمت های گوناگون سازمان تأکید دارد.

    )    هدف گرایی: در گرایش بازار یابی توجه به مشت ری، راهی برای دستیابی به اهداف سازمان است.

    )    بازارگرایی همگانی: داشتن فرهنگ و بینش بازار در تمامی سطوح سازمان، بازارگرایی همگانی نامیده می شود. به بیان دیگر بازارگرایی همگانی به معنای گرایش به بازار و افراد و مشت ری باو ری و بازارنگ ری توسط همه کارکنان است و پایه و مبنای مدیر یت کیفیت فراگیر یا جامع

     .است (TQM)

     

     

    1. 9.        نحوه معاملات و شرایط کسب  وکار جزو کدام یک از عناصر محیط بازار یابی است؟  

             ۱)  عوامل تکنولوژیکی                                                   ۲)  عوامل رقابتی 

    R   عوامل اجتماعی و فرهنگی                                               ۴)  عوامل سیاسی، قانونی و اقتصادی 

    نحوه معاملات و شرایط کسب و کار: نحوه برخوردهای تجاری و معامله و کسب  وکار در فرهنگ های مختلف با هم یکسان نیست. برای مثال نحوه برخورد با قرار ملاقات های تجاری در آمریکای جنوبی و بعضی از کشورهای خاورمیانه کاملاً با نحوه برخورد اروپاییان متفاوت است. 

    ۳

    1. 10.    استرات ژی دفاع متحرک یعنی ………… 

    ۱)  آغازکننده حمله  

    ۲)  داشتن جایگاه و موقعیت نفوذناپذیر  

    R   گسترش دادن بازار و تنوع و گسترش محصول نسبت به بازار 

    ۴)  آغاز حمله با انتخاب چالش گر، با هدف تضعیف روحیه رهبر بازار 

    استراتژی دفاع متح رک به صورت گسترش دادن بازارها و تنوع و گسترش محصول نسبت به بازار است. 

     

    1. 11.    هرگاه یک ش رکت رقیب،  صرفاً به کاهش قیمت فروش محصولات از طرف ش رکت های رقیبش و اکنش نشان دهد، در حالی که به افزایش هز ینه تبلیغات توجه نکند، چه نوع رقیبی است؟    

           ۱)  رقیب بب رصفت          ۲)  رقیب شانسی                      ۳)  رقیب پس نشین                    R  رقیب انتخابی 

    رقیب انتخابی: رقیبی است که فقط نسبت به انواع خاصی از حملات عکس العمل نشان می دهد و به بقیه اهمیتی نمی دهـد. ایـن رقیـب ممکـن است نسبت به کاهش قیمت فروش وا کنش نشان دهد در حالی که به افزایش هزینه تبلیغات توجه نکند. 

     

    1. 12.    این استراتژی رهبر بازار، خروج استراتژیک نیز نامیده می شود.

                 R  دفاع انقباضی        ۲)  دفاع جناحی                        ۳)  دفاع پیشگیرانه                     ۴)  حمله مقدم 

    دفاع انقباضی (کناره گیری و عقب نشینی): گاهی ش رکت ها به علت منابع محدود قادر نیستند در تمام جبهـه ها بـه دفـاع از خـود ادامـه دهنـد لـذا موقعیت های ضعیف تر خود را رها کرده و هزینه آن را صرف دفاع از وضعیت های مستحکم تر خود می کنند. این انقباض برنامه ریزی شده را »خروج استراتژیک« نیز می گویند. گاهی کنار کشیدن از صحنه رقابت، مطلوب تر ین راه  حل است. 

     

     

     

     

     

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
    مدرس بازاریابی marketing teacher مدرس بازاریابی marketing teacher مدرس بازاریابی marketing teacher مدرس بازاریابی marketing teacher مدرس بازاریابی marketing teacher مدرس بازاریابی MARKETING educationآموزش بازاریابی MARKETING educationآموزش بازاریابی MARKETING educationآموزش بازاریابی marketing teacher مدرس بازاریابی marketing teacher مدرس بازاریابی marketing teacher مدرس بازاریابی marketing teacher
    مدرس بازاریابی marketing teacher مدرس بازاریابی marketing teacher مدرس بازاریابی marketing teacher مدرس بازاریابی marketing teacher مدرس بازاریابی marketing teacher مدرس بازاریابی MARKETING educationآموزش بازاریابی MARKETING educationآموزش بازاریابی MARKETING educationآموزش بازاریابی marketing teacher مدرس بازاریابی marketing teacher مدرس بازاریابی marketing teacher مدرس بازاریابی marketing teacher
    آموزش بازاریابی MARKETING education آموزش بازاریابی MARKETING educationآموزش بازاریابی MARKETING educationآموزش بازاریابی MARKETING educationآموزش بازاریابی MARKETING educationآموزش بازاریابی MARKETING educationآموزش بازاریابی MARKETING educationآموزش بازاریابی MARKETING educationآموزش بازاریابی MARKETING educationآموزش بازاریابی MARKETING educationآموزش بازاریابی MARKETING educationآموزش بازاریابی MARKETING education
    آموزش بازاریابی MARKETING education آموزش بازاریابی MARKETING educationآموزش بازاریابی MARKETING educationآموزش بازاریابی MARKETING educationآموزش بازاریابی MARKETING educationآموزش بازاریابی MARKETING educationآموزش بازاریابی MARKETING educationآموزش بازاریابی MARKETING educationآموزش بازاریابی MARKETING educationآموزش بازاریابی MARKETING educationآموزش بازاریابی MARKETING educationآموزش بازاریابی MARKETING education

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی